o2.pl forum.o2.pl
poczta.o2.pl
E-mail 20GB
Pudelek.pl - plotki, zdjęcia, sensacje
Pudelek
Wrzuta.pl - video, muzyka, mp3
Wideo+mp3
Login: @o2.pl Hasło:
  Strona główna» forum Shell Helix
 » Odpowiedz na ten temat

jaki olej vw

[07.11.2014] 23:23
on01
witam zakupiłem niedawno vw bora 98, na wywieszce i papierach widzę, że stosowany był Olej Półsyntetyczny MOTUL 6100 Synergie + 10W40, jednak minął rok od przeglądu i zbliża czas wymiany. Czy zamówić z netu ten sam olej czy zastosować np Shell Helix HX7 (Plus) 10W40. Niby parametry te same, ale wątpliwości są. Proszę o pomoc

   (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane.
[08.11.2014] 23:14
Marek59
Trochę mało danych podajesz. Przydałoby się jeszcze wiedzieć jaki to silnik, diesel czy benzyna, jaka pojemność, przebieg. Generalnie namawiałbym pozostanie przy Motulu, to bardzo dobre oleje, o bardzo wysokich parametrach. Jednakże proponowałbym przejście na pełny syntetyk, one mają lepsze parametry.
Podaj więcej szczegółów, to spróbuję Ci pomóc dobrać konkretny olej do Twojego silnika.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21439495]
[08.11.2014] 23:36
on01
Witaj auto ma silnik benzynowy 1.6 74KW, przebieg 196000 km, właśnie się zastanawiam, bo kiedyś gdy podwyższyłem klasę oleju w jednym z poprzednich aut to miałem wycieki no i inwestycje w uszczelki, a tego chciałbym uniknąć. Szczerze mówiąc o Motulu dowiedziałem się nabywając samochód, wszędzie przewijają się marki Mobil, shell, Lotos, Castrol a na forach zgłupieć można co do ich faktycznej jakości

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21439529]
[09.11.2014] 19:48
tymoteusz2016
on01 (14.11.2014.08 23:36):
Witaj auto ma silnik benzynowy 1.6 74KW, przebieg 196000 km, właśnie się zastanawiam, bo kiedyś gdy podwyższyłem klasę oleju w jednym z poprzednich aut to miałem wycieki no i inwestycje w uszczelki, a tego chciałbym uniknąć. Szczerze mówiąc o Motulu dowiedziałem się nabywając samochód, wszędzie przewijają się marki Mobil, shell, Lotos, Castrol a na forach zgłupieć można co do ich faktycznej jakości

kochany, takiego sztrucla zalej mineralnym z dodatkiem motodoktora, kres jego zywota jest bliski i szkoda kasy na dobre oleje

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21440949]
[09.11.2014] 22:46
Marek59
Najpierw do tymoteusza2016, czy chcesz podreperować swoje ego, czy też pomóc? Bo mam wrażenie, że to pierwsze. Motodoktora to się leje do silnika, który już się kwalifikuje do remontu. Reanimuje on silnik na jeszcze kilkaset kilometrów. A bzdurą jest lanie go do sprawnego silnika. 196 tys. km, to w przypadku współczesnego, zadbanego silnika nie jest specjalnie dużym przebiegiem.
On01 jeżeli zaś chodzi o dobór oleju do Twojego silnika, to najwłaściwszym będzie Motul 8100 X-cess 5W40, w pełni syntetyczny olej o wysokiej klasie jakościowej. Proponuję Ci Motula, bo znam ten olej i na podstawie własnych doświadczeń jestem przekonany o jego jakości. Jeżdżę na nim już od czterech zalań (co 15 tys. km) i to przy znacznie większym przebiegu silnika, bo ponad 260 tys. km. To co piszesz o obawach co do ewentualnych wycieków przy podwyższeniu klasy oleju zapewne dotyczyło starszego silnika, kiedy to uszczelnienia były wykonane z innych materiałów i takie ryzyko istniało. W przypadku Bory, to już jest silnik w którym przewidziano stosowanie olejów syntetycznych, więc nie masz czego się obawiać.
Na koniec dodam, że warto zalewać do silnika dobry olej i pilnować zarówno jego poziomu, jak i regularnej zmiany (w żadnym przypadku nie long live, optymalnie co 15 tys. km). To procentuje.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21441229]
[26.06.2017] 00:26
[09.11.2014] 23:33
on01
Drogi Marku dziękuję Tobie za poradę i informację. Pozdrawiam Michał

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21441269]
[10.11.2014] 13:23
tymoteusz2016
Marek59 (14.11.2014.09 22:46):
Najpierw do tymoteusza2016, czy chcesz podreperować swoje ego, czy też pomóc? Bo mam wrażenie, że to pierwsze. Motodoktora to się leje do silnika, który już się kwalifikuje do remontu. Reanimuje on silnik na jeszcze kilkaset kilometrów. A bzdurą jest lanie go do sprawnego silnika. 196 tys. km, to w przypadku współczesnego, zadbanego silnika nie jest specjalnie dużym przebiegiem.
On01 jeżeli zaś chodzi o dobór oleju do Twojego silnika, to najwłaściwszym będzie Motul 8100 X-cess 5W40, w pełni syntetyczny olej o wysokiej klasie jakościowej. Proponuję Ci Motula, bo znam ten olej i na podstawie własnych doświadczeń jestem przekonany o jego jakości. Jeżdżę na nim już od czterech zalań (co 15 tys. km) i to przy znacznie większym przebiegu silnika, bo ponad 260 tys. km. To co piszesz o obawach co do ewentualnych wycieków przy podwyższeniu klasy oleju zapewne dotyczyło starszego silnika, kiedy to uszczelnienia były wykonane z innych materiałów i takie ryzyko istniało. W przypadku Bory, to już jest silnik w którym przewidziano stosowanie olejów syntetycznych, więc nie masz czego się obawiać.
Na koniec dodam, że warto zalewać do silnika dobry olej i pilnować zarówno jego poziomu, jak i regularnej zmiany (w żadnym przypadku nie long live, optymalnie co 15 tys. km). To procentuje.

220 tysiecy kilometrow przejechalem samochodem ktory bral litr oleju na 200 km, oczywiscie na motodoktorze, dwie puszki przy kazdej wymianie

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21441946]
[10.11.2014] 13:24
tymoteusz2016
tymoteusz2016 (14.11.2014.10 13:23):
Marek59 (14.11.2014.09 22:46):
Najpierw do tymoteusza2016, czy chcesz podreperować swoje ego, czy też pomóc? Bo mam wrażenie, że to pierwsze. Motodoktora to się leje do silnika, który już się kwalifikuje do remontu. Reanimuje on silnik na jeszcze kilkaset kilometrów. A bzdurą jest lanie go do sprawnego silnika. 196 tys. km, to w przypadku współczesnego, zadbanego silnika nie jest specjalnie dużym przebiegiem.
On01 jeżeli zaś chodzi o dobór oleju do Twojego silnika, to najwłaściwszym będzie Motul 8100 X-cess 5W40, w pełni syntetyczny olej o wysokiej klasie jakościowej. Proponuję Ci Motula, bo znam ten olej i na podstawie własnych doświadczeń jestem przekonany o jego jakości. Jeżdżę na nim już od czterech zalań (co 15 tys. km) i to przy znacznie większym przebiegu silnika, bo ponad 260 tys. km. To co piszesz o obawach co do ewentualnych wycieków przy podwyższeniu klasy oleju zapewne dotyczyło starszego silnika, kiedy to uszczelnienia były wykonane z innych materiałów i takie ryzyko istniało. W przypadku Bory, to już jest silnik w którym przewidziano stosowanie olejów syntetycznych, więc nie masz czego się obawiać.
Na koniec dodam, że warto zalewać do silnika dobry olej i pilnować zarówno jego poziomu, jak i regularnej zmiany (w żadnym przypadku nie long live, optymalnie co 15 tys. km). To procentuje.

220 tysiecy kilometrow przejechalem samochodem ktory bral litr oleju na 200 km, oczywiscie na motodoktorze, dwie puszki przy kazdej wymianie

i jeszcze go potem sprzedalem gosc niekumaty zaczal robic remont ale go nie oszukalem, pytal sie czy bierze olej i potwierdzilem ze duzo, ale kupil za grosze

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21441949]
[17.01.2015] 12:16
enesevle1982bgbva
on01 (14.11.2014.09 23:33):
Drogi Marku dziękuję Tobie za poradę i informację. Pozdrawiam Michał

Jasne http://www.aqd.nl/e4Ar

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21565969]
[18.01.2015] 22:31
stephdewithdve1989kfsqz
tymoteusz2016 (14.11.2014.10 13:24):
tymoteusz2016 (14.11.2014.10 13:23):
Marek59 (14.11.2014.09 22:46):
Najpierw do tymoteusza2016, czy chcesz podreperować swoje ego, czy też pomóc? Bo mam wrażenie, że to pierwsze. Motodoktora to się leje do silnika, który już się kwalifikuje do remontu. Reanimuje on silnik na jeszcze kilkaset kilometrów. A bzdurą jest lanie go do sprawnego silnika. 196 tys. km, to w przypadku współczesnego, zadbanego silnika nie jest specjalnie dużym przebiegiem.
On01 jeżeli zaś chodzi o dobór oleju do Twojego silnika, to najwłaściwszym będzie Motul 8100 X-cess 5W40, w pełni syntetyczny olej o wysokiej klasie jakościowej. Proponuję Ci Motula, bo znam ten olej i na podstawie własnych doświadczeń jestem przekonany o jego jakości. Jeżdżę na nim już od czterech zalań (co 15 tys. km) i to przy znacznie większym przebiegu silnika, bo ponad 260 tys. km. To co piszesz o obawach co do ewentualnych wycieków przy podwyższeniu klasy oleju zapewne dotyczyło starszego silnika, kiedy to uszczelnienia były wykonane z innych materiałów i takie ryzyko istniało. W przypadku Bory, to już jest silnik w którym przewidziano stosowanie olejów syntetycznych, więc nie masz czego się obawiać.
Na koniec dodam, że warto zalewać do silnika dobry olej i pilnować zarówno jego poziomu, jak i regularnej zmiany (w żadnym przypadku nie long live, optymalnie co 15 tys. km). To procentuje.

220 tysiecy kilometrow przejechalem samochodem ktory bral litr oleju na 200 km, oczywiscie na motodoktorze, dwie puszki przy kazdej wymianie

i jeszcze go potem sprzedalem gosc niekumaty zaczal robic remont ale go nie oszukalem, pytal sie czy bierze olej i potwierdzilem ze duzo, ale kupil za grosze

Jasne http://3dvf.me/14

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21568988]
[18.01.2015] 22:34
monsnilihes1981zqtpz
tymoteusz2016 (14.11.2014.10 13:24):
tymoteusz2016 (14.11.2014.10 13:23):
Marek59 (14.11.2014.09 22:46):
Najpierw do tymoteusza2016, czy chcesz podreperować swoje ego, czy też pomóc? Bo mam wrażenie, że to pierwsze. Motodoktora to się leje do silnika, który już się kwalifikuje do remontu. Reanimuje on silnik na jeszcze kilkaset kilometrów. A bzdurą jest lanie go do sprawnego silnika. 196 tys. km, to w przypadku współczesnego, zadbanego silnika nie jest specjalnie dużym przebiegiem.
On01 jeżeli zaś chodzi o dobór oleju do Twojego silnika, to najwłaściwszym będzie Motul 8100 X-cess 5W40, w pełni syntetyczny olej o wysokiej klasie jakościowej. Proponuję Ci Motula, bo znam ten olej i na podstawie własnych doświadczeń jestem przekonany o jego jakości. Jeżdżę na nim już od czterech zalań (co 15 tys. km) i to przy znacznie większym przebiegu silnika, bo ponad 260 tys. km. To co piszesz o obawach co do ewentualnych wycieków przy podwyższeniu klasy oleju zapewne dotyczyło starszego silnika, kiedy to uszczelnienia były wykonane z innych materiałów i takie ryzyko istniało. W przypadku Bory, to już jest silnik w którym przewidziano stosowanie olejów syntetycznych, więc nie masz czego się obawiać.
Na koniec dodam, że warto zalewać do silnika dobry olej i pilnować zarówno jego poziomu, jak i regularnej zmiany (w żadnym przypadku nie long live, optymalnie co 15 tys. km). To procentuje.

220 tysiecy kilometrow przejechalem samochodem ktory bral litr oleju na 200 km, oczywiscie na motodoktorze, dwie puszki przy kazdej wymianie

i jeszcze go potem sprzedalem gosc niekumaty zaczal robic remont ale go nie oszukalem, pytal sie czy bierze olej i potwierdzilem ze duzo, ale kupil za grosze

Jasne http://isthat.info/24

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21568995]
[26.01.2015] 03:04
batanpickcruc1983sjlot
tymoteusz2016 (14.11.2014.10 13:23):
Marek59 (14.11.2014.09 22:46):
Najpierw do tymoteusza2016, czy chcesz podreperować swoje ego, czy też pomóc? Bo mam wrażenie, że to pierwsze. Motodoktora to się leje do silnika, który już się kwalifikuje do remontu. Reanimuje on silnik na jeszcze kilkaset kilometrów. A bzdurą jest lanie go do sprawnego silnika. 196 tys. km, to w przypadku współczesnego, zadbanego silnika nie jest specjalnie dużym przebiegiem.
On01 jeżeli zaś chodzi o dobór oleju do Twojego silnika, to najwłaściwszym będzie Motul 8100 X-cess 5W40, w pełni syntetyczny olej o wysokiej klasie jakościowej. Proponuję Ci Motula, bo znam ten olej i na podstawie własnych doświadczeń jestem przekonany o jego jakości. Jeżdżę na nim już od czterech zalań (co 15 tys. km) i to przy znacznie większym przebiegu silnika, bo ponad 260 tys. km. To co piszesz o obawach co do ewentualnych wycieków przy podwyższeniu klasy oleju zapewne dotyczyło starszego silnika, kiedy to uszczelnienia były wykonane z innych materiałów i takie ryzyko istniało. W przypadku Bory, to już jest silnik w którym przewidziano stosowanie olejów syntetycznych, więc nie masz czego się obawiać.
Na koniec dodam, że warto zalewać do silnika dobry olej i pilnować zarówno jego poziomu, jak i regularnej zmiany (w żadnym przypadku nie long live, optymalnie co 15 tys. km). To procentuje.

220 tysiecy kilometrow przejechalem samochodem ktory bral litr oleju na 200 km, oczywiscie na motodoktorze, dwie puszki przy kazdej wymianie

Jasne http://shorturl.stevenfedor.com/14

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21583182]
[26.01.2015] 16:09
icisaltam1981hfbql
Marek59 (14.11.2014.09 22:46):
Najpierw do tymoteusza2016, czy chcesz podreperować swoje ego, czy też pomóc? Bo mam wrażenie, że to pierwsze. Motodoktora to się leje do silnika, który już się kwalifikuje do remontu. Reanimuje on silnik na jeszcze kilkaset kilometrów. A bzdurą jest lanie go do sprawnego silnika. 196 tys. km, to w przypadku współczesnego, zadbanego silnika nie jest specjalnie dużym przebiegiem.
On01 jeżeli zaś chodzi o dobór oleju do Twojego silnika, to najwłaściwszym będzie Motul 8100 X-cess 5W40, w pełni syntetyczny olej o wysokiej klasie jakościowej. Proponuję Ci Motula, bo znam ten olej i na podstawie własnych doświadczeń jestem przekonany o jego jakości. Jeżdżę na nim już od czterech zalań (co 15 tys. km) i to przy znacznie większym przebiegu silnika, bo ponad 260 tys. km. To co piszesz o obawach co do ewentualnych wycieków przy podwyższeniu klasy oleju zapewne dotyczyło starszego silnika, kiedy to uszczelnienia były wykonane z innych materiałów i takie ryzyko istniało. W przypadku Bory, to już jest silnik w którym przewidziano stosowanie olejów syntetycznych, więc nie masz czego się obawiać.
Na koniec dodam, że warto zalewać do silnika dobry olej i pilnować zarówno jego poziomu, jak i regularnej zmiany (w żadnym przypadku nie long live, optymalnie co 15 tys. km). To procentuje.

Jasne http://s.haza.fr/x

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21583892]
[27.01.2015] 01:05
guayrenonbans1982yyijo
tymoteusz2016 (14.11.2014.09 19:48):
on01 (14.11.2014.08 23:36):
Witaj auto ma silnik benzynowy 1.6 74KW, przebieg 196000 km, właśnie się zastanawiam, bo kiedyś gdy podwyższyłem klasę oleju w jednym z poprzednich aut to miałem wycieki no i inwestycje w uszczelki, a tego chciałbym uniknąć. Szczerze mówiąc o Motulu dowiedziałem się nabywając samochód, wszędzie przewijają się marki Mobil, shell, Lotos, Castrol a na forach zgłupieć można co do ich faktycznej jakości

kochany, takiego sztrucla zalej mineralnym z dodatkiem motodoktora, kres jego zywota jest bliski i szkoda kasy na dobre oleje

Jasne http://ph0.to/y

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21585390]
[30.06.2015] 00:02
tad.miec
on01 (14.11.2014.08 23:36):
Witaj auto ma silnik benzynowy 1.6 74KW, przebieg 196000 km, właśnie się zastanawiam, bo kiedyś gdy podwyższyłem klasę oleju w jednym z poprzednich aut to miałem wycieki no i inwestycje w uszczelki, a tego chciałbym uniknąć. Szczerze mówiąc o Motulu dowiedziałem się nabywając samochód, wszędzie przewijają się marki Mobil, shell, Lotos, Castrol a na forach zgłupieć można co do ich faktycznej jakości

Witaj, Ja od wielu wielu lat, w różnych markach pojazdów jeżdżę na Shell Helix Ultra. Jestem bardzo zadowolony, silnik pracuje cicho i równo. Kupując jakikolwiek samochód wiedząc na jakim oleju jeździł do tej pory przechodziłem na Shella. Oczywiście, zachowując wskazania i zalecenia producenta. Pozdrawiam serdecznie tad.miec

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [21844981]
[27.07.2016] 14:53
rezzi
Jak miałem problem z doborem oleju to tutaj mi doradzili http://www.dwtgroup.pl/ . Olej raczej ze średniej półki cenowej, ale świetnie współgrający z silnikiem mojego auta

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [22392976]
[13.02.2017] 23:01
kryspinek
Teraz większość poleca Revline. Świetne oleje mają do osobówek jak i ciężkich maszyn ( ja na tirze jeżdżę cały czas na REVLINE HERCULES LS 15W/40) Tutaj masz całą ofertę http://www.revline.pl która warto przejrzeć bo można dobrać coś idealnego do swojego silnika :>

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [22645061]
[25.02.2017] 07:45
vikkczon
Revline faktycznie jest dobry, ale ostatnio przejazdem będąc w punkcie sprzedażowym Lucart trafiłem na olej, ktory nazywa sie Valvoline - rowniez robi dobra robote i jest to jeden z najlepszych pol syntetykow jaki kiedykolwiek mialem

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [22657891]
[13.03.2017] 07:37
Wonski79
ja ostatnio kupiłem na https://pathbrite.com/noweczesci/profile olej motul 5w40. autko mi się wyciszyło i zaczęło równiej pracować

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [22675872]

 » Odpowiedz na ten temat