o2.pl forum.o2.pl
poczta.o2.pl
E-mail 20GB
Pudelek.pl - plotki, zdjęcia, sensacje
Pudelek
Wrzuta.pl - video, muzyka, mp3
Wideo+mp3
Login: @o2.pl Hasło:
  Strona główna» forum Zwierzęta
 » Odpowiedz na ten temat

Bojownik w kuli..rady, opinie, doswiadczenie

    1 2 3   » 5 Strony tematu:
[09.04.2009] 16:07
DIABLUSIAANIA
Witam,
No właśnie Bojownik w kuli....Miesiąc temu kupilam bojownika, pięknego niebieskiego samca. Szukałam wielu informacji w internecie na temat jego hodowania. Oczyiwiście ile ludzi tyle opinii.
Głównym motywem z jakim się spotykałam było to że trzymanie bojownika w kuli jest... jakby trzymanie psa w klatce, ryba się męczy etc.
Kiedyś miałam bojownika zdechł dość szybko.. i pomyślałam że może te wszystkie bzdurne opinie są prawdą... Dostalam go w prezencie od chłopaka, przez pierwsze pare dni miałam problem z wodą (była.. zielono mętna, wymieniłam wode w niedziele a w poniedziałek woda byla okropna!!) poszłam do zoologa i... okazalo sie że problemem jest żwirek... miałam kolorowy zawierający wapno, fabujący wode... zmienilam , kupiłam zwykły żwirek rzeczny... (polecam również żwirek kwarcowy- choć ciężko go dostać) kupilam również odchlaracz do wody... ponieważ woda w moim mieście... POSIADA DUUUZO CHLORU.
Dowiedzialam się również że woda, wodociagowa jaka leci u nas w kranach powinna odstać minimum 12 godzin, ja polecam odstawienie od 24 do 72h - podobno im dłużej tym lepiej...=)
Zrobiłam bojownikowi grote z kamieni... żeby mógł się schować, karmie go robakami suszonymi i uważam że jest szczęśliwy. wbrew opinii, nie pływa ciagle przy szybie (bo podobno bojownik w kupi widzi swoje odbicie i sie meczy i sie stresuje i pływa ciagle przy szkle)
Reasumując Kula dla bojownika jest jak najbardziej wskazana,
Żwirek - rzeczny, bądź kwarcowy ( w żadnym wypadku kolorowy!!!)

Woda - z kranu odstała od 12 do 72h, w razie potrzeby dodac odchloracz, odkamieniacz - w zależności od wody i mieście w jakim żyjecie mieście.

roślinność- bez znaczenia

wielkosc kuli- im większa tym lepsza moja ma 10l

wyposażenie dodatkowe- polecam zrobić grote samemu z kamieni ponieważ zamki dostepne w rozmiarach malych do kuli, nie maja dosc wystarczajacych otworów żeby bojownik mógł się chować

Karmienie - robakami żywymi, bądz suszonymi, w małych ilośćiach 2,3 razy dziennie

wymiana wody- polecam wymieniać 100% wody, płukanie żwirku raz w tygodniu około +- pare dni zależy jaka będzie woda

Uważam że mój bojownik jest szczęśliwy!! pływa wariuje, spi w grocie, między roślinkami je duzo i ma apetyt
ps. mit o lusterku... niesprawdzony odradzam

przesylam wam zdjęcia mojej kuli wraz z bojowniczkiem GUCIEM

http://img353.imageshack.us/my.php?image=200 904091031.jpg

http://img25.imageshack.us/my.php?image=2009 04091034k.jpg

http://img222.imageshack.us/my.php?image=200 904091032.jpg

http://img222.imageshack.us/my.php?image=200 904091033.jpg

   (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane.
[12.04.2009] 22:56
patryk170891
Nie obraź się, ale od razu widać, że nie znasz się na akwarystyce.

[quote](bo podobno bojownik w kupi widzi swoje odbicie i sie meczy i sie stresuje i pływa ciagle przy szkle)[/quote]

To nie do końca tak, kula rozmazuje obraz co bardzo stresuje ryby, ponieważ wszystko porusza się dużo szybciej (patrząc z wnętrza kuli). Możesz to sprawdzić załóż sobie kulę na głowę i pochódź tak kilka godzin a zrozumiesz.

[quote]wymiana wody- polecam wymieniać 100% wody, płukanie żwirku raz w tygodniu około +- pare dni zależy jaka będzie woda [/quote]

To absolutnie zabronione, w akwarium powstają rożne bakterie (przez pierwszy miesiąc, dopiero po tym czasie można wpuszczać ryby), które później odgrywają ważną rolę w życiu naszych ryb, np. z odchodów ryb uwalniają się różne azotany (szkodliwe dla ryb) a bakterie je rozkładają. Najwięcej mikroorganizmów jest na dnie i w filtrze, więc jeżeli wymienisz całą wodę i wypłukasz żwirek to w twoim aqua nigdy nie powstanie odpow. ekosystem. Ja robię tak: co tydzień podmieniam ok. 15% wody, odmulam dno i przepłukuję filtr starą wodą z aqua. To jest bardzo dobry sposób, stosowany przez wielu akwarystów.

Wszystkich zainteresowanych zapraszam tutaj [url]http://www.akwarium.net.pl/port/ [/url], na tej stronie znajdziecie wyczerpujące inf. o akwarystyce. Jest tam także forum, na którym można zapytać o wszystko (mój nick tam to patryk1708).

DIABLUSIAANIA nie pisz więcej takich głupot, mam nadzieję, że po przeczytaniu tego zmieni się twoje podejście do akwarium.

pozdrawiam

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [14698007]
[24.09.2009] 17:09
becia89
Hej!
No wlasnie ile ludzi tyle opini. Ja szczerze nie mam pojecia o rybach. Przyznaje się bez bicia. Mam w domu kule, mysle, ze bedzie tak ok 5 litrow. Mam kamyki, kolorowe co prawda, ale mozna kupic inne jak trzeba. O bojowniku slyszalam, ze jest to rybka dosyc odporna, ze nadaj e sie do kuli, nie wymaga szczegolnych zdolnosci w Jej opiece. Ale tez nie chcve, zeby sie u mnie meczyła... Kula jest taka srednia, na domek, zamek jest raczej za mala, bo wtedy Bojownik bedzie mial malo miesjsce na plywanie. Mam w domu muszle. mam male i duze, wiec moglby sie chowac w takiej duzej muszli. Roslinke sztuczna czy tez zywa mozna kupic. Pokarm kupie w sklepie, moze mi sprzedawca doradzi jaki bedzie odpowiedni.
Chcialabym po prostu miec taka rybke, a bojownik jest bardzo ladny i z tego co czytalam odporny.
Moze mi ktos cos poradzic odnosnie takiej rybki? Będe wdzieczna
Pozdrawiam.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [15537409]
[08.12.2009] 07:42
marian9669
Omg... Ludzie widać od razu, że się w ogóle nie znacie. Wiece gdzie bojownik w naturze mieszka? W Azji. A czy tam jest ciepło? Tak i to bardzo. Kula dla bojownika to jak 2x2x2m dla człowieka. I żyj tam sobie całe swoje życie. Dla bojownika potrzebne jest akwarium 25l, z GRZAŁKĄ i FILTREM ORAZ POKRYWĄ. Jeśli temp. wody będzie wyższa nić temp powietrza to może on przeziębić sobie labirynt i w końcu może zdechnąć. Sztuczne rośliny, kolorowy żwirek, muszle nie nadają się do akwarium. Ja proponuje postawić na naturalność, czyli żywe rośliny, kawałki korzeni i kamieni. Polecam portalwww.bojownik.pl tam na pewno wielu rzeczy się dowiecie

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [15909585]
[16.12.2009] 20:17
richelieu89
Osobiście miałem bojownika w swoim akwarium, ale nie dogadał się z prętnikami, przez co siedział kilka dni w kuli, szczerze to po zachowaniu(a objawiało się to osowiałością) zapragnąlem mu podarować nowe życie. Kupiłem najmniejsze PROSTOKĄTNE akwarium - 12 l. - 27 zł, najtańszy filtr z deszczownią - 35 zł. i grzałkę z termostatem ok. 25 zł (najlepiej kupić jak najmniejszą)+ żwirki, roślinki. Podarowałem siostrze w opiekę. Troszkę więcej wkładu własnego i można biednej rybce ciut szczęścia podarować, bo lepsze to niż kula. Choć nie super wielkie akwa. Ważne, że widać od razu zmianę, jest bardziej żywy, szpera po wszystkich zakamarkach i nawet zaczął gniazdo budować. dostał kiryska jako towarzysza, ale mam zamiar dokupić jeszcze jednego. Woda jest bardzo czysta (podmieniam co tydz. czasem co 2).
Konkludując jak już masz rybkę to postaraj się trochę, by sprawić jej radość, a ona odpłaci się pieknym wyglądem dzięki któremu nie oderwiesz od niej oczu.

PZDR

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [15951933]
[01.10.2014] 22:16
[19.12.2009] 14:44
marian9669
12l to za mało na bojownika. Lepiej było kupić 25l od razu. Kirysków nie pakuj do 12l. Dla nich (kirysków panda przynajmniej) 45l minimum. Dla większych to koło 80l powinno starczyć. Tylko żadnych samiczek mu nie dokupuj. Bojownik to samotnik w naturze. Dla haremu (1 samiec i 2 samice) to min 45l choć lepiej zaczynać od 54l tylko musi to być mocno zalesione.www.bojownik.pl tam macie wszystko o bojownikach i nie tylko.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [15963575]
[31.12.2009] 08:54
Bojowniczka
Mam:
1 karmę w płatkach
1 korzeń
1 samiec
2 sztuczne rośliny
4 samiczki
25l akwarium
Ryby są szczęśliwe! Ciągle pływają, zjadają wszystko! Mają też lampę - zwykła lampa od mojego biurka (lampy biurkowe kupione w IKEA = lampa kupiona w profesjonalnym sklepie zoologicznym (serio!))

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16021599]
[20.02.2010] 13:25
malgosiek79
witam. Czytalam opinie o bojownikach w kuli i znalazłam artykuł doskonale opisujący poruszane tu zagadnienia. oto on http://zetbe.pl/start.htm

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16290865]
[20.02.2010] 19:54
bojownik53
bojowniki można trzymać w kulach minimum 10 litrow z grzalką ifiltrem niekoniecznie puszczającym bąbellllki

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16292628]
[24.02.2010] 15:03
Bojownik 0
Nie zgadzam się z wami!! Też mam bojownika i też w kuli. Możecie mi wierzyć lub nie ale żyje juz prawie 4 lata. Czuje się świetnie. Ma sztuczną roślinkę komyki i muszelki oraz grzałkę.Jje tylko karmę Betta Bio-Gold w kuleczkach (polecam), w płatkach jej nie smakuje. Pozdrawiam twoją rybkę!!śliczne zdjęcia

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16308569]
[26.03.2010] 22:11
ktos kto ma bojownika 2 dni
czy filtr jest bardzo wazny ?
bo ja słyszałam ze one moa zyc bez filtra

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16453282]
[20.04.2010] 12:29
Akwarystka
Bojownik 0 (10.02.24 15:03):
Nie zgadzam się z wami!! Też mam bojownika i też w kuli. Możecie mi wierzyć lub nie ale żyje juz prawie 4 lata. Czuje się świetnie. Ma sztuczną roślinkę komyki i muszelki oraz grzałkę.Jje tylko karmę Betta Bio-Gold w kuleczkach (polecam), w płatkach jej nie smakuje. Pozdrawiam twoją rybkę!!śliczne zdjęcia
O boże żal, żal, żal...Współczuje mu. Biedny, dla niego to musi być katorga, bo trafił do debila;/ Piszesz bzdury i do tego zmyślasz. Wątpię czy żyje 4 lata, ale nie mam wątpliwości co do tego że musi czuc się okropnie. Ja mam bojownika w 80 litrach. Gęste rośliny, temperatura 27 stopni, towarzystwo azjatyckich ryb. Ja to mogę powiedzieć, że mojemu jest dobrze, nie ma żadnych poszarpanych płetw, spokojnie przemierza akwarium nie jest ani agresywny ani osowiały. Poza tym widzę jeden błąd za drugim. Te ryby lubią miękką wodę, a muszle ją zatwardzają, więc wyjmij je jeśli łaska.
Sztuczna roślina...wow...pewnie neonowo różowa, no poprostu wiejski tunning...
Pokarm w płatkach, kulkach...to drapieżnik, lubi czasem pojeść mięcha (ochotki, wodzienia).

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16560881]
[20.04.2010] 12:35
Akwarystka
Co do pytania o filtr. TAK JEST POTRZEBNY W KAŻDYM AKWARIUM! W filtrze żyją dobre bakterie nitryfikacyjne, które usuwają szkodliwe azotany (z zepsutego pokarmu, odchodów i obumarłych liści roślin), dzięki czemu woda jest czystsza. Mimo to zawsze raz na tydzień rób podmiankę wody, wylewając jakieś 10-20% z akwarium i wlewając na jej miejsce odstaną wodę, taką z kranu która stała conajmniej dobę. Lej zimną w butelki, nie będzie tak zchlorowana, a jak odstanie to się ogrzeje i będzie się nadawać do podmiany.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16560895]
[30.04.2010] 22:36
alexsiulka
Niedługo moje imieniny i bardzo bym chciała bojownika w kuli.Czy to dobry pomysł?

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16606632]
[05.05.2010] 11:52
Akwarystka
Hmmm to wszystkiego najlepszego. Poczytaj a nie zadajesz głupie pytania. Albo nie czytaj, dam Ci gotową odpowiedź na talerzu : Nie radzę, to głupi pomysł

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16625142]
[05.05.2010] 18:18
małe
http://zetbe.pl/start.htm
tutaj macie odpowiedź dla bojownika przez profesjonalnych amerykańskich akwarystów Wobec wątpliwości co do wielkości zbiorników (oraz ewentualnego ich kształtu i dekoracji) przytoczę opinie członków IBC (International Betta Congress), a więc najwyższej klasy "fachowców", z odpowiedziami, dotyczącymi tego tematu. Wyjaśniam, że wszystkie strony oznaczone logo IBC, są autoryzowane co do treści przez IBC. Tu można je znaleść: mary500.addr.com, podobnie na "popularnych" i znanych stronach BettySplendens, Betta Talk. Na tych stronach, adresowanych do milionów akwarystów "bojownikowych" w USA, można znależć odpowiedzi m.in. na pytania o wielkość zbiornika/kuli ("size of tank/bowl"), dekoracje, wymianę wody itp. Minimalny zalecany zbiornik/kula powinien być powyżej 1 galonu USA (!), czyli ok. 4 litrów !! Dlatego też w USA propaguje się zbiorniki różnego kształtu o pojemnościach powyżej 2 galonów USA (8-10 litrów), dla hodowli "betta solo". Kształt tu nie ma żadnego znaczenia, podobnie jak okrągła klatka dla świnki morskiej lub kanarka, czy okrągły kojec dla kota... Nikt też na świecie (poza Polską!) nie napisał o chorobach bojowników wywołanych kształtem zbiornika. Niestety świadczy to o niskim poziomie niektórych polskich akwarystów lub o ich totalnej ignorancji i pogardzie dla faktów ( rozprzestrzenianie fałszywych informacji ). Owszem , dla złotej rybki kula jest be jak i za mały litraż , w naszym kraju oczywiście jest t5endencja dziwna. Ostatnio się mówiło że dla bojownika wystarczy akwa 10 litrów rok póżniej 25 litrów a teraz już 30 i pojawia sie że 45 . Popadamy w skrajności. innym wytłumaczeniem jest że na jednego człowieka powinna przypadać 60 metrów mieszkania. Ryby akwariowe są rybami akwariowymi , a jak ktoś chce hodowac prawdziwego bojownika z azji niech jedzie tam i zobaczy .

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16626743]
[05.05.2010] 19:03
Akwarystka
W akwarium ryba żyje przez całe życie. O ile człowiek może mieszkanie opuścić - ryba niestety nie ma takiej możliwości. Pytam się, na jakiej podstawie piszesz bzdury typu: "kula nie wpływa na zdrowie ryby"!!! Na każdym szanującym się polskim forum akwarystycznym (gdzie udziela się wielu doświadczonych akwarystów), bo nie rozumiem dlaczego kierujesz się informacjami z zagranicznych stron niezrozumiałymi dla większości użytkowników, dyskusje te kończą się tak samo: minimum dla jednego bojownika to 25 litrów prostokątnego zbiornika . Takie akwarium jest naprawdę malutkie. Każdy filtr, grzałka, żwir i roślina dodatkowo zabiera miejsce w akwarium. Sorry ale 4l to strasznie mało!!!! To tak jak trzymać takie zwierzę w słoiku! Jeśli amerykanie uważają to za optimum dla bojownika to dla mnie tacy ludzie są śmieszni. Ryba musi mieć godne warunki życia i o ile dopóki jej nie kupiliśmy pewnie żyła w plastikowym kubeczku; dajmy jej kawałek naturalnego środowiska, aby mogła przestać żyć w stresie.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16626991]
[06.05.2010] 21:09
małe
tak no właśnie i następna odpowiedź POlskie fora , podałem wszystko. Naturalne środowisko. Bojownik kupiony w sklepie to nie ten sam bojownik który mieszka na wolności. A dlaczego mamy słuchac tylko jednej strony. Certyfikowani hodowcy bojowników się wypowiadali co do wielkosci i kształtu.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16632501]
[06.05.2010] 21:10
małe
Nikt też na świecie (poza Polską!) nie napisał o chorobach bojowników wywołanych kształtem zbiornika. Niestety świadczy to o niskim poziomie niektórych polskich akwarystów lub o ich totalnej ignorancji i pogardzie dla faktów ( rozprzestrzenianie fałszywych informacji ). Wycinek
I na innych stronach też nie tylko amerykańskich . Przeczytaj całość.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16632513]
[07.05.2010] 10:21
Akwarystka
Czy kiedykolwiek miałeś bojowniki?
Widziałeś jak zachowują się w słoiku, a jak w większym zbiorniku?
W kuli ryba jest osowiała. Widziałam na własne oczy mnóstwo takich przypadków. Dla takiej ryby to nie życie - tylko zwykła egzystencja. Wiesz, może zrobię porównanie nie na miejscu: pies który całe życie spędził na łańcuchu i taki który biega po podwórku. Każdy dostaje żreć i ma się gdzie wysrać - ale napewno mi nie wciśniesz kitu, że łańcuchowy jest szczęśliwy
Ryba musi mieć gdzie popływać - nie tylko wokół własnej osi (jak małej w kuli). Ale widzę, że dla niektórych opinia jakiegoś za przeproszeniem "znawcy od siedmiu boleści" to świętość.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16634392]
[16.05.2010] 19:01
Bojowniki
Ja mam bojownika w kuli,ma jeszcze kolorowy żwirek i figurkę rafy koralowej.Żyje mi już rok i 4 miesiące.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16674791]
[17.05.2010] 00:22
dariss559
Ja mam bojownika
Z tego co wiem,to największą męczarnią dla bojownika jest własnie trzymanie w kuli.Bojownik musi miec kanciaste akwarium (są specjalne akwaria przystosowane do życia dla bojowników,które mam ja)

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16676325]
[17.05.2010] 08:41
Bojownik
dariss559 (10.05.17 00:22):
Ja mam bojownika
Z tego co wiem,to największą męczarnią dla bojownika jest własnie trzymanie w kuli.Bojownik musi miec kanciaste akwarium (są specjalne akwaria przystosowane do życia dla bojowników,które mam ja)
Ty Dariss559 nie chwal się ,że masz takie specjalne akwarium

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16676785]
[02.06.2010] 14:17
neomii
to jeżeli mój bojownik mieszka w kuli, ma 2 sztuczne roślinki, kolorowy (właściwie niebieski) żwirek i kilka muszelek i kamyczków na dnie kuli. to długo nie pożyje?

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16747570]
[25.06.2010] 22:58
Kisiell  mrybak89@tlen.pl
Widze ze sa tu przypadki niemal identyczne jak moj. U mnie jest tak: Kupilem bojownika (Alfreda ) bo zrobilo mi sie zwyczajnie szkoda gdy zobaczylem ze trzymaja go w tych malych kubeczkach. Co sie potem okazalo wybralem chyba najgorszy sklep zoologiczny na swiecie bo nie dosc ze oczywiscie zaproponowali mi kule chyba 5 litrow to jeszcze mi powiedziano ze bojownik jest baaaardzo latwy w hodowli. Baaaardzo bylem glupi bo teraz wyrywam sobie wlosy co mam zrobic... Ogolnie na poczatku byl w samej kuli ale wyczytalem ze to najgorsza katogra dla bidulka..Po kilku dniach juz chyba naprawde byl bardzo wystraszony i smutny bo malo co plywal. Wiec wzialem nogi za pas i pobieglem do innego sklepu zoologicznego po porade. Powiedziano mi tam ze bojowniki zwykle zyja w trudnych warunkach i ze MOZE podkreslam MOZE zyc w kuli ale mowie to z kretesem bo tez z checia wlozylbym go do akwarium chocby 60 l . Do rzeczy. Pan w sklepie powiedzial mi ze dzieje sie tak poniewaz on glupieje bo nie ma sie gdzie schowac wiec kupilem mu zywa roslinke ktora fajnie rozklada sie po kuli dajac mu jeszcze przestrzen do plywania. I rzeczywiscie to bylo to co mu brakowalo. Od razu zaciekawiony plywal miedzy liscmi rosliny i widac bylo ze jest szczesliwy. ALE. Dalem ciala bo widze chocby tu na forum ze kolorowy zwirek to blad no a ja oczywiscie taki zakupilem wraz z roslinka. Podsumowujac. Bede sie przeprowadzal za miesiac wiec nie moge narazie zapewnic mu akwarium takiego z prawdziwego zdarzenia. Ale prosze doradzcie mi jak moge o niego zadbac chocby na ten czas bo juz wystarczy ze wyrzadzilem mu krzywde umieszczajac go w kuli Chodzi mi tu o pomoc w zakresie wymiany wody (czestotliwosc, temperatura wody-mam uzdatniacz wody) oraz srodowiska samej kuli-czy mam cos tam umiescic typu zamek itp? Pozdrawiam i dziekuje z gory za odpowiedz.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16843956]
[29.08.2010] 02:24
Akwarysta
dobra powiem ci tak chcesz go trzybac w kuli ok ale nasyp wiecej tego zwirku (duzo wiecej) jakies 4-5 cb cm kup jecsze 1 roslinke,
i dolewaj wody prawie do pelna 2cm od krawedzi ( jesli bojownik robi gniazda ze sliny
to oznacza ze czuje sie dobrze ) bo ja gdy nie mialem czasu zajmowac sie akwa wszytskie roslinki zajely glony bylo czyste akwa zwirek bojus i pozieleniale szyby to nie robil gniazda kup odmulacz z pompka i zamiast wymieniac cala wode to odmulaj dno az nie zleci pol kuli wody ( mniej stresu dla bojscia)
a o rownowadze biologicznej w kuli bez filtra nie ma szans
(trocghe nie trzyma sie kupy ale wyczytac cos mozna Akwarysta ktory trzyma rybki w kuli to nie akwarysta tylko sadysta
Nie pisze poprawnie po polsku
25l niebieski bojownik
8,5l holender
kula 2,5l pojemnik na ciastka i landrynki

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [17108617]
[31.08.2010] 21:37
peris
witam, kilka dni temu syn dostał bojownika w dużym kielichu.
po zachowaniu rybki zauważyłem,że niespecjalnie mu to odpowiada.Miał jedną sztuczną roślinkę,prawie w ogóle niepływał. Dziś jestem po zakupie nowego akwarium 20l +filtr i grzałka, dodatkowo zakupiłem korzeń i dwie roślinki(żywe), oraz żwirek. Powiem jedno ryba całkiem inaczej się zachowuje. Jest żywsza i ciekawsza otoczenia.Na początku wydawało mi się, że kula jest ok. Teraz widzę-byłem w błędzie.Faktem jest, że wydałem +/- 250zł, ale jeżeli chodzi o estetykę i komfort rybki to jest nie do przecenienia.Rybka jest syna ,a ja zwariowałem na jej punkcie ,tylko czy budżet domowy to wytrzyma?Mam nadzieję i apeluję do wszystkich- nie trzymajcie rybek w niekomfortowych dla nich warunkach to już lepiej kupcie cyfrowe zwierzątko. pozdrawiam Peris

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [17120495]
[18.09.2010] 09:39
Bojownik
Tak, ja mam bojownika. Karmie go raz dziennie. Zmieniam wodę raz na tydzień chociaż zastanawiam się żeby nie zmieniać 1 na 2 tygodnie. Ostatnio zbiła mi się kula. Trzymam rybkę w dużym słojiku. Poradzcie mi co ile mam zmieniać wodę/? Dokładnie.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [17189038]
[26.09.2010] 18:41
peris
Witam,
proponuję zakup choćby małego akwarium. Byle nie okrągłe.Czasami można kupić używane z wyposażeniem za niewielką cenę.Mój bojownik otrzymał towarzystwo w postaci kilku bojowników,do tego kilka roślinek i jest chyba szczęśliwy-sądząc po zachowaniu.Jest aktywny i ma doskonały apetyt.Do kompletu proponuję filtr i grzałkę najlepiej z termostatem.
Proszę wierzyć, że nawet małe akwarium ze szczęśliwymi rybkami cieszy nie tylko oko , ale i duszę.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [17221255]
[18.10.2010] 13:30
dydol90
Akwarystyka drogi kolego weź nie cwaniakuj na tym forum bo twoje żałosne komentarze zaczynają tu wszystkich nudzić... może co nie co i się znasz na akwarystyce ale powiem ci że mylisz się mówiąc ze bojownik 4 lata raczej żyć nie może... Mój żył ponad 4 lata i co łyso ci? Do tego powiem ci że przez cały czas mieszkał sobie w kuli. Jakoś nie był płochliwy... pozatym pomyśl troche kupując bojownika zwykle gdzie one są trzymane? w plastikowych kubkach gdzie nie mogą sie nawet obrócic juz nie wspomne o swobodnym pływaniu- chyba lepiej jak ktoś kupi sobie bojownika i wpakuje go do kuli? prosze cie nie pieprz;/
Kula, jakieś roślinki (nie sztuczne!), coś do schronienia dla bojownika (np. zamek). Dobrą pożywką dla bojowników będą ochotki bojowniki je wprost uwielbiają pozdrawiam

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [17306746]
[10.11.2010] 18:08
początkujący15
Mam pytanie. Otóż mam aqwa 25l i dokupiłam samcowi 2 samiczki. Od tygodnia samiec żyje w kuli 5 l, gdyż podgryzał samiczki. Cóż ja mam teraz robić??
Odnośnie tematu to jak dotąd miałam aqwq 25 l z 7 roślinkami, żwirkiem rzecznym. Mój bojownik czuje śię < jak do teraz> dobrze.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [17403459]

    1 2 3   » 5 Strony tematu:
 » Odpowiedz na ten temat