o2.pl forum.o2.pl
poczta.o2.pl
E-mail 20GB
Pudelek.pl - plotki, zdjęcia, sensacje
Pudelek
Wrzuta.pl - video, muzyka, mp3
Wideo+mp3
Login: @o2.pl Hasło:
  Strona główna» forum Tlenofon, czyli telefon przez Internet
 » Odpowiedz na ten temat

Prosba do Pana Jacka Swiderskiego

[16.11.2006] 20:15
arturszymczak
Witam.

Zakupilem bramke Atcom AG-188 .
Ale mam problem z poprawna konfiguracja jej . Bramka laczy sie z serwerem IAX2 , jednak jakos polaczen jest bardzo slaba, poza tym kiedy ktos dzwoni do mnie ,to oczywiscie tlenofon dzwoni, ale u mojego rozmowcy od razu mowi ze polaczyl sie ze skrzynka pocztowa tlenofonu, nie mozna rozmawiac. Probowalem polaczyc sie na numer testowy 123 , jest podobnie ze od razu slysze w sluchawce poczte glosowa tlenofonu.

   (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane.
[16.11.2006] 20:28
arturszymczak
tak wygladaja moje ustawienia do IAX2 :

[url]http://mail.widzew.net/~asz/ag-188.JPG [/url]

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8733513]
[16.11.2006] 21:02
arturszymczak
http://mail.widzew.net/~asz/ag-188.JPG

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8733956]
[16.11.2006] 22:31
arturszymczak
Moze sprubuje skonfigurowac go pod SIP-em, bo cos IAX2 w tej bramce nie wyglada na to aby byl gotowy do poprawnego dzialania.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8735109]
[17.11.2006] 08:46
konsultant
Nam nie udało się uzyskać zadowalającej jakości rozmów na tej chińskiej bramce.
Polecamy np. linksys. Z nim nie ma żadnych problemów.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8737717]
[17.11.2017] 20:30
[20.11.2006] 21:59
Arturszymczak
O dziwno udalo mi sie uzyskac bardzo dobra jakosc polaczen na bramce ag-188 na protokole SIP. Podejzewam ze pan konsultant mial na mysli bramke ag-168. Wiec jeszcze raz zanznaczam ze ja mam bramke ag-188 , jest to najnowszy wyrob firmy atcom.
Polaczenia wychodzace jakosc jest bardzo dobra. Natomiast przy polaczeniu przychodzacym rozmowca slyszy mnie przez jakies 2 sekundy ,a pozniej juz mnie nie slyszy , natomiast ja slysze go przez caly czas - jakosc rozmowy jest tez bardzo dobra..
Natomiast przy polaczeniach wychodzacych wszystko jest dobrze , jakosc rozmow bardzo dobra.

Poprzednie linki moich ustawien byly nie dobre ,teraz zamieszczam dzialaljacy link :
http://mail.widzew.net/~asz/ag188.JPG

Ustawienia Audio sa nastepujace :

CODEC : g711Alav64k
Signal Standard : CHINA
Input Volume:2 (0-3)
Output Volume :2 (0-3)
G729 Payload Length :20 ms
DTMF Payload Type : 101
VAD : No

Czy cos powinienem zmienic aby aby przy polaczeniu przychodzacym rozmowca mnie slyszal przez caly czas a nie tylko przez 2 sekundy ???
Czy w ogole moje ustawienia sa prawidlowe ????
pytanie do konsultanta.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8755485]
[20.11.2006] 22:02
konsultant
Rzeczywiście testowaliśmy ag168.
Potrzebujemy konkretne zgłoszenie na http://kontakt.o2.pl/tlenofon z podaniem wszystkich danych, login, numer, czas itd.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8755512]
[20.11.2006] 22:13
Arturszymczak
zgloszenie zostalo wyslane.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8755648]
[21.11.2006] 12:59
konsultant
Jaki jest numer tego zgłoszenia?

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8759757]
[21.11.2006] 16:55
wooky
Przyłącze się do dyskusji.
Dokładnie wczoraj dostałem bramkę AG-188 w swoje ręce i... straciłem cały wieczór...
Konfiguracja poprawna z siecią poszło prosto a takie ciekawe efekty otrzymałem po skonfigurowaniu IAX:
Echo 321 - najczęściej jest głuche, chociaz parę razy (losowo) usłyszałem swój głos - w miarę trwania połączenia robił sie co raz bardziej "metaliczny".

Dzwonienie na jakikolwiek numer kończy się ciekawymi doświadczeniami.
W słuchawce mam jakby zakodowany głos rozmówcy (trzaski i piski niemal jak z modemu) za to mnie początkowo dobrze słychac, a później co raz gorzej. Na wykresach w panelu straty pakietów sięgają 50%, a opóźnienie po 30s rozmowy jest kalkulowane na 15s!

udało mi się włączyć debuging [udało, bo połączenie telnet i istniejący system, a komendy w instrukcji to dwie miejscami podobne rzeczy] i zanotowałem najciekawszy efekt:

# [APP] Receiving the IAX-call,called number is .gw,calling number is
[APP] Receiving the IAX-call,called number is .gw,calling number is
[APP] Not found local chan for remote number.

i telefon podłączony do bramki dzwoni, podniesienie słuchawki:

[APP] >chan 0 is handed up,status:1
[APP]
(dużo pustych lini)
[APP] IAX2 teletalkstart
[DSP] dsp talk start result 1
[APP] can't get the right samples,codec:-1
[APP] can't get the right samples,codec:-1
[APP] can't get the right samples,codec:-1
[APP] can't get the right samples,codec:-1
[APP] can't get the right samples,codec:-1
[APP] can't get the right samples,codec:-1
[APP] can't get the right samples,codec:-1
[APP] can't get the right samples,codec:-1
... itd... kilka ekranów
[APP] can't get the right samples,codec:-1

telefon przestaje dzwonić, ale rozmowy nie odebrał.
Odłożenie słuchawki:

[APP] can't get the right samples,codec:-1
[APP] >chan 0 is handed down

Przez cały czas telefon dzwoniący ciągle czeka na odbiór telefonu po drugiej stronie nawet po odłożeniu słuchawki.

Tak samo się zachowuje, gdy dzowniący rozłączy się przed odebraniem telefonu - telefon nie przestaje dzwonić!

Wygląda na to jakby bramka miała poważne problemy z dogadaniem się co do kodeków, a dwa - za małą moc obliczeniową na kompresje :/
Pytania:
Czy testowy SIP pozwala na odbieranie rozmów?
Czy komuś udało się na AG-188 uruchomić IAX do tlena?

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8762291]
[21.11.2006] 17:14
konsultant
Arturszymczak (06.11.20 22:13):
zgloszenie zostalo wyslane.

Ustaw dla Proxy Addr, Port itd to samo co dla Register Addr, Port itd.
I daj znać czy pomogło. Nie znamy tej bramki jeszcze...

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8762472]
[21.11.2006] 17:23
konsultant
ah, masz numer w strefie 42, która idzie przez warszawską centralę a ta zgodnie z informacją na forum jest obecnie wyłączona na testy. Nie działają więc połączenia przychodzące ze stref 22, 23, 24, 29, 42, 44, 48, 81, 84. Więcej informacji w wątku o nowym sipie.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8762556]
[21.11.2006] 17:23
arturszymczak
konsultant (06.11.21 17:14):
Arturszymczak (06.11.20 22:13):
zgloszenie zostalo wyslane.

Ustaw dla Proxy Addr, Port itd to samo co dla Register Addr, Port itd.
I daj znać czy pomogło. Nie znamy tej bramki jeszcze...


W nastepnym zgloszeniu podalem wam IP bramki , uzytkownika i haslo abyscie mogli sami sie podlaczyc pod bramke i obejrzec wszsytkie ustawienia. Jak wroce do domu to napisze numer zgloszenia w ktorym powyzsze dane napisalem.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8762559]
[21.11.2006] 17:51
arturszymczak
wooky (06.11.21 16:55):
Przyłącze się do dyskusji.
Dokładnie wczoraj dostałem bramkę AG-188 w swoje ręce i... straciłem cały wieczór...
Konfiguracja poprawna z siecią poszło prosto a takie ciekawe efekty otrzymałem po skonfigurowaniu IAX:
Echo 321 - najczęściej jest głuche, chociaz parę razy (losowo) usłyszałem swój głos - w miarę trwania połączenia robił sie co raz bardziej \"metaliczny\".

Dzwonienie na jakikolwiek numer kończy się ciekawymi doświadczeniami.
W słuchawce mam jakby zakodowany głos rozmówcy (trzaski i piski niemal jak z modemu) za to mnie początkowo dobrze słychac, a później co raz gorzej. Na wykresach w panelu straty pakietów sięgają 50%, a opóźnienie po 30s rozmowy jest kalkulowane na 15s!

udało mi się włączyć debuging [udało, bo połączenie telnet i istniejący system, a komendy w instrukcji to dwie miejscami podobne rzeczy] i zanotowałem najciekawszy efekt:

# [APP] Receiving the IAX-call,called number is .gw,calling number is
[APP] Receiving the IAX-call,called number is .gw,calling number is
[APP] Not found local chan for remote number.

i telefon podłączony do bramki dzwoni, podniesienie słuchawki:

[APP] >chan 0 is handed up,status:1
[APP]
(dużo pustych lini)
[APP] IAX2 teletalkstart
[DSP] dsp talk start result 1
[APP] can\'t get the right samples,codec:-1
[APP] can\'t get the right samples,codec:-1
[APP] can\'t get the right samples,codec:-1
[APP] can\'t get the right samples,codec:-1
[APP] can\'t get the right samples,codec:-1
[APP] can\'t get the right samples,codec:-1
[APP] can\'t get the right samples,codec:-1
[APP] can\'t get the right samples,codec:-1
... itd... kilka ekranów
[APP] can\'t get the right samples,codec:-1

telefon przestaje dzwonić, ale rozmowy nie odebrał.
Odłożenie słuchawki:

[APP] can\'t get the right samples,codec:-1
[APP] >chan 0 is handed down

Przez cały czas telefon dzwoniący ciągle czeka na odbiór telefonu po drugiej stronie nawet po odłożeniu słuchawki.

Tak samo się zachowuje, gdy dzowniący rozłączy się przed odebraniem telefonu - telefon nie przestaje dzwonić!

Wygląda na to jakby bramka miała poważne problemy z dogadaniem się co do kodeków, a dwa - za małą moc obliczeniową na kompresje :/
Pytania:
Czy testowy SIP pozwala na odbieranie rozmów?
Czy komuś udało się na AG-188 uruchomić IAX do tlena?
Ustaw sobie na Sip-ie dziala w miare dobrze.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8762862]
[21.11.2006] 23:15
arturszymczak
konsultant (06.11.21 17:14):
Arturszymczak (06.11.20 22:13):
zgloszenie zostalo wyslane.

Ustaw dla Proxy Addr, Port itd to samo co dla Register Addr, Port itd.
I daj znać czy pomogło. Nie znamy tej bramki jeszcze...


Nie mozna tego dodac tak aby byly oby dwa wpisane register i proxy. Albo jest jedno albo drugie. Aby byly wpisane obydwa proxy i register , adresy musialy by byc rozne ,a nie tylko sip.tlenofon.pl

Poza tym czesto sie zdarza ze po wybraniu numeru slychac sygnal zajetosci.

moje numery zgloszen to :
340608
340631

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8766772]
[21.11.2006] 23:34
arturszymczak
arturszymczak (06.11.21 23:15):
konsultant (06.11.21 17:14):
Arturszymczak (06.11.20 22:13):
zgloszenie zostalo wyslane.

Ustaw dla Proxy Addr, Port itd to samo co dla Register Addr, Port itd.
I daj znać czy pomogło. Nie znamy tej bramki jeszcze...


Nie mozna tego dodac tak aby byly oby dwa wpisane register i proxy. Albo jest jedno albo drugie. Aby byly wpisane obydwa proxy i register , adresy musialy by byc rozne ,a nie tylko sip.tlenofon.pl

Poza tym czesto sie zdarza ze po wybraniu numeru slychac sygnal zajetosci.

moje numery zgloszen to :
340608
340631


Juz wiem ze proxy ustawia on takie samo jak register, jesli nie wpisze sie proxy.
Czyli podsumowujac mam wpisane dane dla register jaki i dla proxy.

Najwieskzy problem jest z sygnalem zajetosci - jest bardzo czesto.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8766914]
[21.11.2006] 23:59
arturszymczak
Zmieniajac codec z g711alav64@@@ chyba usunalem problem z sygnalem zajetosci ,ale to dopiero bede pewny jak troche potestuje.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8767122]
[22.11.2006] 02:31
arturszymczak
Zmieniajac codec z g711alav64@@@ chyba usunalem problem z sygnalem zajetosci ,ale to dopiero bede pewny jak troche potestuje.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8767824]
[26.11.2006] 06:40
ArturSzymczak
Za to teraz nowy problem, zamiast sygnalu zajetosci czesto jest telefon gluchy.
Restart bramki pomaga, ale na krotko. Po minucie , kilku minutach znow jest gluchy.
Juz mnie ta bramka powoli zaczyna denerwowac.
Chyba przejde na Linksys-a PAP2T-EU , bo ta bramka to z lekka strata pieniedzy i czasu.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8809183]
[26.11.2006] 11:16
konsultant
Tak. Z linksysami nie ma żadnych problemów.
http://www.tlenofon.pl/index.php?dzial=faq_a sk&nr_kat=27&nr_ask=176&nam_kat=Og%F3lne

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [8810042]
[11.05.2008] 00:19
Uparty_jak_nic
A ja uparty jestem i od 3ch dni proboje ustawic tom AG-188 i wogole sie nie chce podlaczyc do tlenofonu, do innych operatorow VoIP zatrybia odrazu (chodzi oczywiscie w podstawowych ustawieniach SIP) wiec albo dziwnie te linksysy (czy to jakis monopol ?) sa tylko wlasciwie wspierane przez tlenofon albo cus jest nie tak.

Mnie wypluwa takie cusia:
[SIP] | NOTICE | allocating NICT context
[SIP] | WARNING| info: Name resolution requested.
[SIP] | WARNING| Doing asynchronous name resolution.
[SIP] | INFO | MESSAGE REC. CALLID:1611012737789-30003077324759
[SIP] | WARNING| nict_5xx_received():
[MGR] | INFO | We receive a failure message,err:501
[SIP] | WARNING| Transaction 102 killed.
[SIP] | WARNING| Call leg is removed.
[SIP] | NOTICE | free transaction ressource 102 1611012737789-30003077324759
[SIP] | NOTICE | free nict ressource

blad 501 wskazuje na brak zaimplementowanego protokolu przez uzadzenie, czyli jakby cos mu brakowalo, probowalem jak tylko sie da ale dalej kupa.
Ale sie nie poddam.

Mam tez PAPT2 i tam wiadomo nie da sie nic skonfigurowac ustawien sieciowych.

Byc moze jest to wina najnowszego firmware ??
\"Version: VOIP Gateway V1.6.79.16 Feb 26 2008\"

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [12739105]
[11.05.2008] 20:23
JackTheNight  arturszymczak@tlen.pl
Uparty_jak_nic (08.05.11 00:19):
A ja uparty jestem i od 3ch dni proboje ustawic tom AG-188 i wogole sie nie chce podlaczyc do tlenofonu, do innych operatorow VoIP zatrybia odrazu (chodzi oczywiscie w podstawowych ustawieniach SIP) wiec albo dziwnie te linksysy (czy to jakis monopol ?) sa tylko wlasciwie wspierane przez tlenofon albo cus jest nie tak.

Mnie wypluwa takie cusia:
[SIP] | NOTICE | allocating NICT context
[SIP] | WARNING| info: Name resolution requested.
[SIP] | WARNING| Doing asynchronous name resolution.
[SIP] | INFO | MESSAGE REC. CALLID:1611012737789-30003077324759
[SIP] | WARNING| nict_5xx_received():
[MGR] | INFO | We receive a failure message,err:501
[SIP] | WARNING| Transaction 102 killed.
[SIP] | WARNING| Call leg is removed.
[SIP] | NOTICE | free transaction ressource 102 1611012737789-30003077324759
[SIP] | NOTICE | free nict ressource

blad 501 wskazuje na brak zaimplementowanego protokolu przez uzadzenie, czyli jakby cos mu brakowalo, probowalem jak tylko sie da ale dalej kupa.
Ale sie nie poddam.

Mam tez PAPT2 i tam wiadomo nie da sie nic skonfigurowac ustawien sieciowych.

Byc moze jest to wina najnowszego firmware ??
\\\"Version: VOIP Gateway V1.6.79.16 Feb 26 2008\\\"


Pokaż swoje ustawienia, zrób printscreeny ustawień z bramki i linki do zdjęć wstaw tutaj. W Pap2t da się wszystkie ustawienia sieciowe ustawić. Z poważaniem
Artur Szymczak


Konsultant o2.pl
o2.pl Spółka z o.o., ul. Jutrzenki 177, 02-231 Warszawa

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [12742428]
[16.12.2008] 20:27
Gesjusz
Witam,
czy bramkę udało się w końcu skonfigurować dla tlenofonu? Wątek się urwał, a ciekawy jestem ciągu dalszego, gdyż chciałem kupić właśnie brakę AG-188. Pozdrawiam,
Szymek

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [14019706]
[07.01.2010] 20:20
tomxes
konsultant (06.11.26 11:16):
Tak. Z linksysami nie ma żadnych problemów.
http://www.tlenofon.pl/index.php?dzial=faq_a sk&nr_kat=27&nr_ask=176&nam_kat=Og%F3lne


Problemy na linksysie sa dokladnie takie same! Od ponad roku uzywam tlenofonu w firmie, bo chcialem miec prosty numer (wiec zakupilem zloty). Wizytowki i inne materialy przedrukowane i szlag mnie do dzisiaj trafia, bo kazde polaczenie na tlenofon jest rozlaczane zaraz po podniesieniu sluchawki. Jakby nie fakt, ze numer znaja moi klienci, to podziekowalbym juz dawno zalodze tlenofonu. Jednak rozwiazalem to w taki sposob, ze kazde takie polaczenie przekierowuje na swoj numer z TPSA znajdujacy sie w tym samym biurze. Jednak to dorazne rozwiazanie, poniewaz troszke kosztowne, gdyz kazde przekierowanie jest PLATNE. Coz chcialem miec interesujacy numer to teraz mam i place za niego podwojnie. Testowalem nawet rozne bramki nie tylko linksysa, na wszystkich to samo. A wiec szukalem dalej - kolejny byl router. Wylaczylem firewalla na routerze, wlaczylem strefe zdemilitaryzowana dla bramki, przekierowanie wszystkich portow na jakich dziala na nia (ma przypisane stale IP). i co? ...i nic. Eksperci z TLenofonu tez mi nie mogli pomoc, wiec ze wzgledu na zbyt duzo spraw na glowie odpuscilem temat. Jednak ostatnio mam tego czasu nieco wiecej, wiec jak juz dogrzebie sie i do tej sprawy z tych odlozonych do szuflady, to nie odpuszcze konsultantowi.

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16062352]
[08.01.2010] 11:03
valhalem  stachowicz_konrad@tlen.pl
Witam.

W celu rozwiązania wyżej opisanego problemu proszę o kontakt z moją osobą pod numerem tel 22 398 44 44 . Pozdrawiam
Konrad Stachowicz

Kierownik Techniczny BOK
o2.pl Spółka z o.o., ul. Jutrzenki 177, 02-231 Warszawa

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [16065321]
[02.09.2013] 18:51
maciejc
Witam,
przepraszam, że odkopuję temat, ale ponieważ pomógł mi on mocno w podłączeniu bramki AG188 do Tlenofonu (w ofercie Freeconet), pozwalam sobie zamieścić post w tym temacie.
Do skonfigurowania Tlenofonu (we Freeconecie) wymagane jest:
- konfiguracja bramki od strony sieciowej (np sieć LAN, przyznany stały wewnętrzny adres IP, wpisane DNSy (lepiej ustawić stały adres niż pobierać co chwila z DHCP inny))
- konfiguracja bramki, zakładka VOIP --> SIP Config:
Register Server Addr: sip.tlenofon.pl
Register Server Port: 5060
Register Username: nazwa naszego użytkownika Tlenofon (sam login)
Register Password: nasze hasło (ale nie do panelu Freeconet Tlenofon, tylko do użytkownika Tlenofon)
Phone Number: jeszcze raz sam login Tlenofon
Local SIP Port: lokalny port bramki (jeżeli w sieci masz jedną bramkę, to proponuję 5060, jak więcej niż jedną, to port wewnętrzny każdej bramki musi być inny, dla odróżnienia tutaj damy 5061)
Register Expire Time: 300
Detect Interval Time: 60
RFC Protocol Edition: RFC3261
Zaznaczone: Auto Detect Server, Enable Register,
SIP(Default Protocol)
- konfiguracja bramki, zakładka Advanced --> Audio Settings:
CODEC: g729
- konfiguracja przekierowania portu na routerze dającym internet: reguła przychodząca - dla każdego adresu IP na porcie 5061, przekieruj na wewnętrzny adres bramki na wewnętrzny port bramki (5061) --> tym sposobem przekierujecie cały ruch przychodzący do swojej bramki.
U mnie taka konfiguracja działa poprawnie.
Pozdrawiam

   (Odpowiedz cytując)    (Link do tej wypowiedzi)    (Zgłoś do usunięcia)
IP i czas połączenia logowane. [20714643]

 » Odpowiedz na ten temat